The Gunn Report for Media is evauleert de globale media-activiteiten sinds 2004. In het rapport zijn verschillende categorieën benoemd, waarin de creativiteit wordt gemeten van mediabureaus, holding company’s, campagnes en adverteerders.
De context waarin marketing wordt bedreven is de laatste jaren sterk veranderd, zegt Isabelle Musnik, die is betrokken bij de opstelling van het rapport. ‘De economische situatie blijft ingewikkeld en consumenten gedragen zich steeds onvoorspelbaarder. In een tijd als deze zijn innovatie en creativiteit de sleutels tot succes. Merken moeten meer dan ooit op zoek naar relevante, nieuwe oplossingen. De media zijn integral onderdeel geworden van marketing. De toekomst van de industrie ligt in de innovatieve kracht van zijn creativiteit.’
OMD werd dus uitgeroepen tot creatiefste mediabureau. De beste holding company werd GroupM, gevolgd door Omnicom Media Group en Publicis Groupe.
Adverteerder van het jaar werd opnieuw Coca-Cola. Tweede werd McDonald’s en Ikea behaalde de derde positie.
Een campagne van het jaar werd dit jaar niet gekozen, aangezien het lastig was de situatie in verschillende landen met elkaar te vergelijken. Wel koos The Gunn Report enkele highlights uit de winnaars van de verschillende festivals.
Kijk voor een compleet overzicht op www.gunnreport.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!