Het Amsterdamse reclamebureau Ogilvy breidt zijn managementteam uit met de aanstelling van head of pr Mark van Tol en business lead Cindy bij de Vaate. Het duo moet als onderdeel van het managementteam een leidende rol gaan spelen in de verdere groei van het bureau, dat opereert onder de naam Ogilvy Social Lab Amsterdam.
Bij de Vaate vervangt hiermee Martijn Pots, het is niet bekend wat hij nu gaat doen. De functie van Van Tol is nieuw binnen Ogilvy. Zowel Van Tol als Bij de Vaate zijn voor hun nieuwe baan in eerste instantie benaderd door Ogilvy.
Mark van Tol heeft zo'n vijftien jaar marketing- en pr-ervaring aan zowel bureau- als klantzijde in Nederland en daarbuiten. Zo werkte hij bij pr-bureau National (Canada), Bugaboo (Shanghai) en meest recent Edelman in Amsterdam. Van Tol is half Nederlands en half Canadees. Bij Ogilvy wordt Van Tol verantwoordelijk voor het 'verder verstevigen van de PR capability' van het bureau.
Cindy bij de Vaate heeft de afgelopen jaren de nodige ervaring opgedaan in klantbeheer en communicatie bij bureaus als DigitasLBI, Havana Harbor en MediaMonks. Bij Ogilvy wordt ze in eerste instantie verantwoordelijk voor het VodafoneZiggo-account.
Jai Kotecha, ceo Ogilvy Amsterdam, spreekt over zijn nieuwe collega's als 'talenten met een bewezen trackrecord'. 'Het stelt ons beter in staat om onze belofte waar te maken: de creatieve partner zijn die merken helpt met de groei van hun business.'
Het bureaunetwerk Ogilvy, in 1948 opgericht door David Ogilvy en onderdeel van reclameholding WPP, is met 131 kantoren in 93 landen actief. Opdrachtgevers van Ogilvy Social Lab Amsterdam zijn onder meer Volvo, Center Parcs, Coca-Cola en Dela. Bij het bureau werken zo'n 70 mensen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!