Nuon in eerste realtime homepage take-over

Aegis Media trading desk AMNET lanceert in samenwerking met online reclame technologiebureau Adrime de eerste page takeover in Nederlands die geheel via realtime bidding (RTB) systemen draait.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor de Nuon E-manager campagne van energiebedrijf Nuon is een geheel geautomatiseerd dynamisch formaat ingezet bij de top 10 Nederlandse publishers.

Tot dusver konden automated page takeovers (afgekort: APTO) uitsluitend via premium inkoop worden ingezet. Nu maken AMNET en AdRime het mogelijk om via één creative op alle wereldwijde websites te verschijnen die zijn aangesloten bij een ad exchange. Deze APTO past haar afmetingen op basis van het domein automatisch aan. De AMNET tradingdesk zorgt dat via dynamische biedingen de APTO op de gewenste websitepagina’s verschijnt.

Nuon is de eerste partij in Nederland die er in een samenwerking met digital performance bureau iProspect voor kiest om op deze wijze een realtime page takeover in te zetten. Deze APTO is onderdeel van de . De Nuon APTO wordt niet alleen als wallpaper op de achtergrond van de pagina vertoond, maar ook maar ook op de bannerposities naar keuze. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van een fullscreen video layer die ook geheel geautomatiseerd via de systemen worden uitgeleverd.

Naast Telegraaf hebben Wegener, Autotrack, Mannenmedia (moto en sportivo media), IEX, De beurs en vele andere premium publishers zich aangesloten bij dit initiatief.

Aanvulling:
Daniel Feldbrugge van m2media claimt dat AMNET en AdRime niet de eersten zijn, in december lanceerde. Hij zegt: 'Goed om deze beweging binnen RTB te zien en dat er nu meerdere partijen op de markt zijn die deze mogelijkheden aanbieden. Overigens is het niet nieuw aangezien wij dit samen met Adlantic vorig jaar succesvol hebben ingezet voor enkele klanten. Resultaten die veel beloven voor de toekomst en een belangrijke rol gaan spelen binnen het online spectrum van impact en conversie.'

In een reactie zegt Raymond Merks van AdRime: 'We begrijpen dat er, door twee op het eerste oog dezelfde claims, verwarring kan ontstaan. Maar er zijn wat essentiële verschillen. We hebben het samen Amnet het voor elkaar gekregen om via het bestaande RTB ecosysteem een premium formaat in te kopen. Dat betekent dat er bij deze campagne op verschillende exchanges real-time en dynamisch is geboden op advertentie posities bij top 10 publishers en top 50 sites. We hebben hier voor gebruik gemaakt van bestaande SSP’s en een DSP die wereldwijd opereert. Dat betekent dat er geen beperkingen meer zijn op het gebied van website keuze en dat blijkt ook uit het feit dat de campagne gedraaid heeft op onder andere Telegraaf en Wegener. Dit in tegenstelling tot de marktplaats van Adlantic.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie