Het multi-client onderzoek is uitgevoerd door GfK Intomart in het najaar van 2013 onder 2.000 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar. Er moet antwoord verkregen worden op vragen over het mediagebruik van kinderen in deze leeftijdsgroep. Lezen ze dagbladen en welke tijdschriften spreken ze het meest aan? Of lezen ze tijdschriften voornamelijk via de websites? Welke televisiezenders zijn favoriet en wanneer kijken ze het meest? Hoe vaak gaan ze naar de bioscoop en met wie? Welke digitale apparaten bezitten ze en welke games spelen ze? Lezen ze nog boeken of zitten ze de hele dag achter het scherm? En zijn ze wel geïnteresseerd in het milieu of alleen in muziek?
Volgende week dinsdag presenteert NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) de resultaten van het onderzoek. De organisatie meldde vorig jaar al in een brief aan relaties dat de narkt behoefte heeft aan een currency voor printbereik bij de doelgroep 6 t/m 12 jarige kinderen. Het initiatief komt van een aantal NOM-leden die zich met hun media op deze doelgroep richten. Ook mediabureaus vroegen volgens NOM om een dergelijk onderzoek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!