Premium

Nieuwe structuur digitale tak Sanoma, Arthur Hoffman vertrekt

Sanoma heeft besloten de digitale activiteiten anders te organiseren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft ceo Sanoma Susan Duinhoven bekendgemaakt aan het Sanoma-personeel.

Digitale titels als NU.nl, Kieskeurig en Fashionchick rapporteren voortaan aan Sanoma Media BeNe. Het betekent dat ceo Digital Arthur Hoffman vertrekt.

Sanoma Digital werd twee jaar geleden als een separate divisie opgezet. Met het succes van de cross-media positionering in &;BeNe&; worden de digitale activiteiten nu geïntegreerd. Volgens Duinhoven geeft dat de mogelijkheid om de digitale activiteiten verder te versterken &;en crossmedia content aan de consumenten en crossmedia sales proposities aan onze adverteerders te bieden&;.

Door deze stap vervalt de functie van Hoffman, die per 1 januari volgend jaar vertrekt. Duinhoven neemt de taken voorlopig over tot er een nieuwe manager is aangesteld.

Duinhoven: &;We hebben de afgelopen tijd gesprekken gevoerd over de plaats van Digital in vergelijking met andere businesses. De media-industrie blijft snelle veranderingen doormaken, wat betekent dat we snel moeten kunnen reageren. Daarnaast moeten we binnen geheel Sanoma scherp op de kosten blijven letten.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie