Met de nieuwe commercial ‘Spa viert het leven’ lanceert het watermerk de vernieuwde merkstrategie. De essentie van het vernieuwde Spa-merk is dat Spa zijn puurheid wil overbrengen en laten voelen.
In de eerste commercial staat daarom de ‘cirkel van het leven’ centraal. Met de film wil Spa laten zien dat mensen in het leven - ondanks de nodige voor- en tegenstroom - zelf de regie in handen hebben. Voor de commercial werd de hulp ingeroepen van regisseur Nicolas Karakatsanis, director of photography bij onder andere Rundskop.
‘Spa is één van de bekendste en sterkste merken in Nederland en wij wilden een campagne die recht doet aan deze status’, aldus Edwin van Dijken marketing manager Nederland. ‘We hebben het onszelf daar niet gemakkelijk mee gemaakt, maar we zijn bijzonder trots op het resultaat.’
De campagne start tegelijk in Nederland en België. Het Belgische reclamebureau darw!n was verantwoordelijk voor de creatie en productie van de commercial. In Nederland zal de campagne - die tevens bestaat uit een online en social component - door het nieuwe reclamebureau van Spa Nederland, JWT Amsterdam worden uitgerold.
Credits
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Dirk Van de Walle, Sophie Bryskère, Stephan De Clercq, Edwin van Dijken
Bureau België: darw!n
Regie: Norman Bates
Bureau Nederland: JWT
PR Nederland: MVPR