Nieuwe huisstijl voor Defensie

Defensie krijgt een nieuw uiterlijk aangemeten. Minister Frank de Grave nam vandaag het eerste exemplaar van de Defensiekrant in ontvangst waarin het nieuwe beeldmerk en de huisstijl zijn verwerkt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

"Defensie beschikt met de Koninklijke Marine, de Koninklijke Landmacht, de Koninklijke Luchtmacht en de Koninklijke Marcechaussee over vier perfecte merknamen die bekend zijn bij het publiek. Tegelijkertijd ontlenen de krijgsmachtdelen hun waarde aan het gegeven dat ze deel uitmaken van een geheel," zo sprak De Grave. Deze "eenheid in verscheidenheid" moet tot uiting komen in de nieuwe huisstijl die is ontworpen door Total Design in Amsterdam.

Invoering van de huisstijl is één van de maatregelen die de minister sinds 1998 heeft genomen om de in- en externe communicatie van Defensie te verbeteren. Andere maatregelen uit dit ‘Veranderingsproces’ waren onder meer verbreding en verdieping van het belangrijkste adviescollege, het Politiek Beraad, door het toelaten van de bevelhebbers van de krijgsmachtdelen en het uitbrengen van toprapportages waardoor beleidsontwikkelingen beter kunnen worden gevolgd en bestuurd.

Het nieuwe uiterlijk zal eerst te zien zijn op voorlichtings- en wervingsmateriaal en andere externe uitingen. Het tempo van de invoering wordt de komende twee jaar door de krijgsmachtonderdelen zelf bepaald. De emblemen van de onderdelen worden ook rerestyled en op elkaar aangepast.
Defensie is het op één na laatste ministerie dat een nieuwe huisstijl implementeert. De verwachting is dat de huisstijl voor Defensie waarvoor nu nog ruim 900 verschillende formulieren voor in omloop zijn op termijn structurele besparingen oplevert. De kosten van het project bedragen bijna vijf miljoen gulden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie