Nederland 1 ruim marktleider in week 33

Nederland 1 - vanaf morgen NPO 1 - torende in week 33 uit boven concurrent RTL4, maar die zender zit nog midden in de zomerprogrammering.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nederland 1 had in het avondtijdvak een aandeel van 21,5 procent, tegen RTL4 12,3. SBS6 hield het aandeel op peil met 9,0 procent. Over de gehele dag waren de verhoudingen respectievelijk 18,2, 10,9 en 7,1.

Nederland 1 staat met negen programma’s in de top 10.  RTL4 is nog bezig met de zomerprogrammering.  Best bekeken was het NOS Journaal van gisteravond met ruim 2,7 miljoen kijkers, gevolgd door Studio Sport Eredivisie van zondag met meer dan 2,6 miljoen kijkers.

De publieke zenders behaalden in week 33 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,7 procent. De zenders van RTL Nederland behaalden samen een marktaandeel van 21,3 en de SBS-zenders 13,4. In het avondtijdvak was dat respectievelijk 35,9, 25,2 en 17,2.
%). De BrandDeli-zenders (Be Viacom, Discovery Networks, Fox International Channels) hadden samen een aandeel van 13,7 overdag en 7,9 ’s avonds.

 In week 33 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 174 minuten. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie