Mobile Marketing? Afschaffen die handel!

De bezoekers van MolBlog hebben besloten dat Mobile Marketing geen rol meer speelt in 2007. In totaal kwamen er 286 stemmen binnen op de vraag wat er in 2007 afgeschaft mag worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er waren drie opties en daarvan kreeg Mobile Marketing de meeste stemmen: 47 procent.

Achtergrond van die uitslag is waarschijnlijk dat er al 10 jaar wordt geschreven en gedagdroomd over wat er allemaal mogelijk zou zijn via het mobieltje, maar dat de marketingtoepassingen in concreto tot nu toe altijd wishfull thinking blijken te zijn.

In het Tijdschrift voor Marketing dat komende woensdag verschijnt gaan we dieper op de materie in. Wat kun je nu wel met mobiele marketing en wat niet?

Rogier van Duyn, commercieel directeur van Sharewire, een bedrijf dat mobiele internettoepassingen ontwikkelt en sms-marketing aanbiedt, zegt in dat nummer: 'Men is wel enthousiast over het medium, maar durft nog niet tot actie over te gaan. En reclamebureaus doen er niets mee, omdat sms gewoonweg te plat is om een campagne mee te beginnen. Ze kunnen er nog niets mee. En ze zullen ook niet snel tegen een adverteerder zeggen dat er een sms-code in een advertentie moet worden opgenomen, als het allemaal zo plat blijft.'

Op nummer twee van de Afschaf-lijst staat Narrowcasting. Dit fenomeen kreeg 35 procent van de stemmen. Ook al zo'n instrument dat veel aandacht krijgt, maar tegelijkertijd ziet iedereen dat de content op al die platte schermen te wensen over laat. Je wilt mensen tv laten kijken op het moment dat ze het minst open staan voor tv, over dit fenomeen.

Digitale tv bleef nog het meest overeind met 18 procent van de stemmen.

Onze nieuwe poll gaat over KPN. Het bedrijf laat de laatste tijd steeds meer zien dat het een multi-mediabedrijf wil worden of zijn.

Digitenne en Mine, winkels, video on demand, de nieuwe krant de Dag (samen met PCM), mobiele en vaste telefonie en natuurlijk breedband internet via tal van merken. Maar kan de voormalige PTT dit allemaal wel? Ze hadden in ieder geval grote moeite met InternetPlusBellen.

Toch waagt het concern zich op de contentmarkt en wil het niet alleen distributeur zijn. KPN wil advertenties verkopen in zijn eigen media.

Dus de vraag is of KPN een multimedia-bedrijf is?

Stem!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie