Claudia Poepperl van Adaffix heeft onlangs een columns geschreven met de titel:
“Mobile ads are best when they don’t feel like advertising”.
Haar citaat lijkt voor menigeen een open deur en geldt uiteraard voor alle vormen van advertising. Wanneer je echter ’s avonds weer eens een aflevering van CSI Miami op televisie kijkt, komen er in totaal zo’n 60 –meestal onrelevante- commercials “in your face”, die je niet kunnen bekoren, laat staan onthouden. Door de meeste adverteerders wordt bovenstaande titel dus nog niet toegepast.
Wanneer je relevante advertenties naar de doelgroep kan brengen in combinatie met leuke content, zal de consument dit zien als handige informatie of goede tips.
Een goed voorbeeld hiervan is de nieuwe iPhone app “Chuck-a-Chunk” van ijsmaker Ben & Jerry’s. In deze app kun je een game (gebaseerd op de populaire Paper Toss game) spelen, waarbij de ingrediënten van de nieuwe smaak Milk & Cookies naar voren komen. Tevens is er een handige koppeling met Facebook gemaakt, waarop je je highscores kan posten en delen met vrienden. Hierdoor komen jouw Facebook vrienden ook in contact met de nieuwe ijssmaak. De consument moet wat met je merk doen.
De app is HIER te downloaden.
Nivea
Ander voorbeeld is de Nivea Zon Wijzer (wederom een iPhone app), waarbij de consument oa kan checken wat voor weer het wordt, of je je moet insmeren en hoelang je in de zon mag zitten. Door middel van de zonsterkte en vastgestelde huidtype ontvang je een advies welk Nivea Sun product het best bij jou past.
De app is HIER te downloaden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!