Adobe Mobile-diensten voor Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Met deze diensten zijn marketeers in staat om user engagement van app-gebruikers beter te begrijpen en te optimaliseren. De Adobe Mobile-diensten bieden een reeks van mogelijkheden voor mobiele applicaties, waaronder een nieuwe gebruikersinterface voor mobiele teams, targeting op basis van GPS-locatie en doelgroep testen om optimale ervaringen te leveren. De nieuwe, cloud-gebaseerde dienst is vandaag beschikbaar en volledig geïntegreerd met Adobe Analytics en Adobe Target. Additionele mobiele oplossingen voor onder andere Adobe Campaign enAdobe Experience Manager zijn naar verwachting in 2014 beschikbaar.
De mobiele diensten
Met behulp van de Adobe Mobile-diensten kunnen marketeers hun apps beheren, optimaliseren en betere resultaten behalen. Door de nieuwe, intuïtieve gebruikersinterface en de mogelijkheid voor ontwikkelaars om de dienst snel in te zetten, kunnen klanten binnen enkele minuten operationeel zijn. De technologie is ook ontworpen om marketeers in staat te stellen om app-content op maat te maken. Hierdoor kan content worden afgestemd op bepaalde activiteiten, tijdstippen en locaties van individuele gebruikers. Ondersteuning wordt geboden voor een groot aantal app-categorieën, waaronder retail, entertainment, reizen, TV, radio en Adobe Digital Publishing Suite (DPS)-publicaties.
Eerst mobiel!
“Marketeers moeten tegenwoordig eerst aan mobiel denken als ze een strategie ontwikkelen om hun klanten op de beste manier te bereiken”, zegt John Mellor, vice president, business development and strategy, Adobe Marketing Cloud bij Adobe. “Mobiele gebruikers besteden vier keer zoveel tijd aan hun favoriete apps dan dat ze surfen op het web*. Adobe Mobile-diensten breidt daarom digitale marketing uit naar het app-universum, zodat bedrijven in staat zijn om in deze unieke omgeving persoonlijke ervaringen te leveren en hier profijt van te hebben.”
Licentie
Klanten kunnen toegang krijgen tot de gebruikersinterface van de Adobe Mobile-diensten door een licentie aan te schaffen voor Adobe Analytics of voor Adobe Target. De dienst biedt mogelijkheden die de ROI van mobiele apps omhoog schroeven, zonder dat meerdere tools geïntegreerd hoeven worden met besturingssystemen, apparaten en app stores. De belangrijkste kenmerken zijn:
Geografische locatie-targeting: Marketeers kunnen zich richten op mobiele app-gebruikers op basis van hun GPS- locatie en de nabijheid van een point-of-interest, zoals een winkel, sportevenement of concertzaal. Hierdoor kunnen ze een meer gepersonaliseerde gebruikerservaring bieden en effectievere in-app marketingcampagnes leveren.
App-analytics: Een nieuwe gebruikersinterface biedt belangrijke prestatie-indicatoren en datavisualisaties met inzichten over de betrokkenheid van gebruikers, retentie en resultaten. Met nieuwe app-rapporten voor cohort-, pathing-, en geografische locatie-analyses kunnen marketeers zien hoe vaak mensen hun app gebruiken, welke paden ze nemen en waar ze de app gebruiken.
App-optimalisatie: De A/B testing-mogelijkheden via de geïntegreerde workflows in de nieuwe gebruikersinterface helpen mobile-marketeers hun doelgroep te definiëren en te identificeren met behulp van app-analytics en mobiel-specifieke criteria, zoals het type apparaat en het besturingssysteem.
Brede platform ondersteuning
Om apps te analyseren, ondersteunen de Adobe Mobile-diensten native apps van iOS, Android, Windows Phone 8, BlackBerry 10, Windows 8 en Mac OS X, alsmede hybride apps gemaakt met Adobe PhoneGap en HTML5. Mobiele marketeers kunnen ook gebruik maken van de dienst bij apps van digitale tijdschriften, kranten en publicaties die gemaakt zijn met Adobe Digital Publishing Suite die tot nu toe meer dan 100 miljoen keer zijn gedownload.
Eenvoudige Implementatie: De nieuwe mobiele app SDK ondersteunt mogelijkheden voor Adobe Analytics, Adobe Target en Adobe AudienceManager. Hierdoor zijn klanten in staat om de nieuwe dienst in recordtijd te implementeren, zonder dat daar diepgaande kennis van analytics voor nodig is.
Data Privacy: App-ontwikkelaars kunnen eenvoudig de opt-in of opt-out functionaliteit beheren, zodat ze eenvoudig de wetten voor dataverzameling en privacy van specifieke landen kunnen naleven, waaronder de Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA). Bovendien zijn klanten van de Adobe Mobile-diensten zelf eigenaar van hun gegevens – niet Adobe.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!