Mischa Schreuder wordt per direct Creative Partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met de komst van Mischa enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds ook meer zelf gaan investeren in eigen producten. Zijn ervaringen bij grote bureaus (PublicisGroupe, TBWA) en zijn eigen bureau (SSSS & Orchestra) komen hierbij goed van pas, laat Fitzroy-oprichter Marnix Tiggeloven weten in een reactie.
Schreuder heeft weer zin om contact te hebben met klanten, zegt hij. 'Bij PublicisGroupe was ik medeverantwoordelijk voor het leidinggeven aan de creatieve vloer. Mijn opdracht was om van dit netwerkbureau een creatief bureau te maken. Niet alleen nationaal maar ook internationaal. Dat was een mooie uitdaging. Publicis staat nu meer dan ooit op de kaart, maar ik merkte toch dat ik het ondernemen miste.'
Nieuw hoofdstuk
Fitzroy-oprichter Marnix Tiggeloven zegt met de komst van Schreuder aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. 'We moesten creatief verzwaren omdat er steeds grotere merken op onze deur kloppen, ook internationale merken zoals Shimano of Lay’s. Mischa heeft veel ervaring met het versimpelen van een groot probleem en daar een groot idee omheen bouwen. We waren erg onder de indruk van zijn laatste campagne voor Mercedes-Benz. Sindsdien zien we in ieder Mercedes-Benz logo een windmolen.'
Jur Baart - mede-oprichter van Fitzroy - vult aan: 'Mischa heeft ook gevoel voor startups en het ontwikkelen van eigen producten. En dat doen we ook graag binnen Fitzroy. We houden ervan om met ondernemers aan tafel te zitten. Hij komt uit een ondernemersfamilie en dat hebben we nodig om grow-ups zoals Naif Skincare of Yumeko echt de snelheid te bieden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!