Met de Content Scan willen Mindshare en BNTI concrete aanbevelingen en handvatten voor effectievere content marketing. De scan moet bijvoorbeeld inzicht geven in wat er over merken wordt gezegd en geschreven.
Ruud de Langen, ceo van Mindshare: ‘Op verschillende punten van de consumer journey zien we het belang van content groeien. Het gaat al lang niet meer om “iets leuks”, het gaat om een serieus onderdeel van ons vak. Met de introductie van de Content Scan willen we naar een nog volwassener contentmarketinglandschap in Nederland.’
Een complete Content Scan bestaat uit een quick scan van de huidige content van een merk, vervolgens een content profile, waarbij wordt onderzocht wat klanten van deze content vinden, en een content optimisation voorstel, waarbij gebruik wordt gemaakt van big data (surfgedrag van consumenten) om tot concrete aanbevelingen voor optimalisatie te komen.
Mirjam van Dijk Algemeen Directeur Brand New Telly: ‘We geloven dat het aandeel van contentmarketing alleen maar toe zal nemen de komende jaren. Maar ergens in geloven en iets zeker weten zijn twee verschillende dingen. Daarom hebben we de Content Scan ontwikkeld.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!