Chocolademerk Maltesers (onderdeel van Mars) mag voor 1 miljoen pond (1,2 miljoen euro) gratis reclame uitzenden op Channel 4 tijdens de Paralympische Spelen. Het merk won namelijk de Superhumans-wedstrijd van de Britse tv-zender. Dit is een verkiezing voor de meest creatieve campagne rondom de Paralympische spelen.
Diversiteit
Volgens Channel 4 zijn Maltesers en reclamebureau AMV BBDO erin geslaagd diversiteit op een creatieve manier uit te beelden. In drie tv-reclames spelen acteurs met een handicap de hoofdrol. Volgens het merk is iedere commercial gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit het leven van gehandicapten.
In de eerste reclame vertelt een vrouw met een hersenaandoening over een gênant moment met haar nieuwe vriend. In de tweede zien we een vrouw die vertelt hoe ze tijdens een bruiloft de bruid aanreed met haar rolstoel.
In de laatste commercial vertelt een dove vrouw in gebarentaal hoe de hond haar gehoorapparaat opat. De reclame wordt op tv uitgezonden zonder ondertiteling.
De tv-reclames zijn te zien tijdens de openingsceremonie van de Paralympische Spelen op 7 september.
Inspiratie
Jonathan Allan van Channel 4 vertelt Campaign: ‘We hopen dat de reclames van Maltesers en onze eigen commercial merken en bureaus inspireren om meer diversiteit in commercials te laten zien.’
De Superhumans-commercial van Channel 4 is de meest gedeelde Olympische campagne van 2016.
Channel 4 ontving bijna honderd inzendingen voor de Superhumans-wedstrijd. Andere kanshebbers waren Amazon (Lucky Generals), Dove (Ogilvy & Mather) en H&M (Adam & Eve/DDB).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!