Merk DSB Bank: Wat veroorzaakt de grootste merknaamschade?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De boetes die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft uitgedeeld aan DSB zijn slecht voor het imago van de bank volgens oprichter en eigenaar Dirk Scheringa. Tros Radar, consumentenprogramma, heeft al meerdere keren ontevreden klanten met klachten over DSB een podium gegeven. En recent vertrokken een lid van de raad van bestuur en een directeur. . Het gaat mij er nu niet om of DSB wel of niet netjes zaken heeft gedaan. Op andere platforms op internet wordt dat wel gedaan. Financiele dienstverleners en consumentenvertrouwen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zonder vertrouwen geen klanten en dus ook geen bank. Mijn vraag is welke vorm van negatieve publiciteit heeft nu het meeste effect op de merknaam in de ogen van de consument?

Naast bovengenoemde oorzaken die impact op de merknaam hebben in de financiele dienstverlening, kun je ook nog denken aan het ontvangen van staatssteun, moeizaam verlopende overnames, het afstoten van dochterondernemingen, het schrappen van merken binnen concerns, fors dalende aandelenkoersen en het vertrek van topbestuurders. Maar misschien vinden jullie wel dat consumenten dit maar matig interesseert. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie