Ik heb er elke dag mee te maken. Ik ga er soms eerder voor op pad om hem voor te blijven of blijf langer op m'n werk om niet achteraan te hoeven sluiten; de file. Een groot probleem, wat ook leasemaatschappij Business Lease niet kleiner kan maken. Maar wel leuker! Met hun 'fun in de file' campagne.
Als klant van het bedrijf kreeg ik vandaag vier 'fun in de file' bordjes thuisgestuurd. Aan beide zijden een uitnodigende tekst en aan de onderkant een handvat om hem gemakkelijk voor het raam te houden. De teksten variëren van 'Carpoolen morgen?' en 'Mag ik er ff langs?' tot 'Ook op weg naar Peking?' en 'Pas op! Pappa rijdt...'.
Om traffic naar de website te generen wordt er verwezen naar de speciale campagnesite, 'site-seeing' noemt Business Lease dat olijk. Hier staan nog veel meer teksten die eenvoudig te printen zijn en bovendien regelmatig wisselen. Ook kun je een eigen tekst insturen en hiermee een TomTom HD Traffic winnen.
Er wordt verder in de begeleidende brief gerefereerd aan de Q-music 'ei-actie', gesponsord door Business Lease. Ruud de Wild heeft hiervoor 10 eieren in een door de Universiteit van Wageningen beschikbaar gestelde broedkast in de studio staan. Luisteraars kunnen raden welk ei er als eerste uitkomt en hiermee een Hyundai i10 i-Catcher winnen. Een beetje ver gezocht als je 't mij vraagt (i-catcher & ei) en misschien wat flauw, maar het past wel bij de tongue-in-cheek aanpak van de campagne.
Benieuwd hoeveel bordjes het bedrijf in Nederland heeft uitgezet, ofwel in hoeverre ik ermee een conversatie op gang kan krijgen. Geen klant? Geen nood; de originele bordjes kunnen besteld worden via de website. Let wel, op=op.
Business Lease belooft in de loop van het jaar voor nog veel meer fun in de file te zorgen. Tot die tijd hou ik op de A20 ? A12 ? A27 of A28 mijn favoriete bordje op? Wie doet er mee?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!