Normanton neemt met twintig jaar ervaring in de creatieve industrie een sterke achtergrond mee in strategic design en advertising en won vele prijzen (onder meer bij D&AD en Cannes Lions).. Voor MassiveMusic hem wist te strikken had Normanton zijn eigen design agency.
De komst van Normanton komt op een belangrijk moment voor het internationale muziekbureau. De verschillende vestigingen werken steeds nauwer samen bij de internationale expansie van het Massive-netwerk.
Hans Brouwer, ceo en oprichter van MassiveMusic: 'Steeds meer merken ontdekken de enorme invloed die muziek kan hebben op hun positionering. Daarom zijn we op zoek gegaan naar iemand die ons kan helpen de essentie van merken, hun ziel, te vertalen naar rijke muzikale concepten. Alex heeft jarenlang kennis opgebouwd van merken, design en advertising. En zijn persoonlijkheid past helemaal bij ons unieke MassiveMusic DNA. We zijn erg blij dat hij aan boord is.'
Normanton zegt over zijn aanstelling: 'Het heeft even geduurd voor ik een bedrijf vond dat zowel professioneel, intelligent, ambitieus als innovatief is. Mijn uitdaging is om gedragsveranderend werk te maken en begeleiden. Werk dat consistent en betoverend het verhaal van het merk vertelt, in muziek en geluid, vanuit één big idea.'
Normanton komt oorspronkelijk uit Halifax (West Yorkshire, Engeland). Hij begon zijn carrière in Londen in 1999, waar hij via de D&AD Student Expo bij Saatchi & Saatchi aan de slag kon. Door de jaren heen werkte hij vanuit verschillende posities voor een breed scala aan klanten, van kleine lokale merken tot grote internationale corporates.
Naast diverse onderscheidingen in de creatieve industrie heeft Normanton ook de publicatie van een boek op zijn naam staan: ‘Signs of Life’, samen met Dave Askwith. Ook zette hij zich in voor de lancering van het geremasterde album ‘Listen Without Prejudice’ van George Michael.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!