Mariëtte Leenhouts (42) heeft de overstap gemaakt naar Wunderman Thompson Amsterdam. Per 1 oktober is zij als Growth Officer verantwoordelijk voor de new business van het bureau. Leenhouts was tot voor kort chief marketing officer (CMO) bij Randstad Group Nederland, dat klant is bij Wunderman Thompson.
Leenhouts deed ervaring op in de FMCG-sector bij Unilever, Sara Lee en Heineken om daarna over te stappen naar Kantar Consultancy, waar zij als global brand- en business consultant werkte. Daarna ging ze aan slag als marketing directeur bij Ziggo en de laatste jaren als CMO bij Randstad, waar ze onder meer verantwoordelijk was voor de campagne die het concern profileerde als hr-dienstverlener van de toekomst.
Stage lopen
Leenhouts pakte de overstap grondig aan. ‘Ik ben stage gaan lopen bij Wunderman Thompson om van beide kanten goed te kunnen verkennen of het een goede match zou zijn. Zo kon ik ontdekken of het – in deze tijden van chaos – wel een goed moment was om over te stappen en wat ik bij het bureau zou kunnen leren.’ Naast haar new-business-taken, werkt Leenhouts ook op bestaande klanten (‘wat hebben zij nog meer nodig?’) en krijgt ze een rol bij het intern bouwen aan capabilities.
Anita Lotten, managing director bij Wunderman Thompson Amsterdam, die zo’n zes jaar met Leenhouts samenwerkte vanuit de relatie klant-bureau, zegt precies te weten welke kwaliteiten ze met Leenhouts in huis haalt. ‘Ze is inspirerend, een snelle denker en met een scherp oog voor business-opportunities.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!