Mariëlle Rooswinkel is aangesteld als de nieuwe marketing- en communicatiedirecteur van Aldi. Ze start per donderdag 1 februari.
Aldi heeft Rooswinkel voor de functie benaderd, zegt ze. 'Het merk, de branche en de mensen spreken me enorm aan.' Ze volgt Nienke van de Streek op, die afgelopen zomer na zeven jaar bij de discounter (zo'n 500 filialen in Nederland) vertrok. Zij is nu werkzaam als managing director van Gall & Gall.
Mariëlle Rooswinkel heeft een lange staat van dienst als leidinggevende in diverse marketingfuncties bij retailbedrijven. Ze startte haar carrière mid jaren '90 bij het Rotterdamse reclamebureau Ara, waarna ze als marketeer bij onder meer Prénatal, Gamma en Karwei werkzaam was.
Meest recent was ze chief communications officer en chief marketing officer bij detacheerder Maandag, in totaal niet langer dan een jaar. Ook is ze actief in diverse juryrollen, onder meer bij de Effie en als bestuurslid van de SAN Accent.
Nieuw bureau
Eerder deze maand werd bekend dat Aldi na een pitch heeft gekozen voor Joe Public als zijn vaste reclamebureau. De samenwerking met bureau Indie, dat onder meer het gewaardeerde 'Net zo'-construct bedacht, is hiermee beëindigd. De keuze voor Joe Public is gemaakt door het huidige marcom-team, wel heeft Rooswinkel duidelijk gemaakt dat ze het Amsterdamse bureau 'goed kent', zegt ze.
'Ik heb met ze samengewerkt in mijn Gamma-tijd, dat heeft onder meer geresulteerd in een Loeki-nominatie voor de 'Dat zeg ik'-campagne. Ik heb enorm veel zin om weer met dit bureau samen te werken, en daarnaast natuurlijk met het Aldi-team', aldus Rooswinkel.