De winnaars werden woensdagavond bekend gemaakt in De Hallen Studio’sin Amsterdam.
De Loey Awards, dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt, zijn onafhankelijke prijzen voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie. Ondernemers uit de online industrie kunnen vakgenoten nomineren. Een jury, bestaande uit juryvoorzitter Daniel Ropers (bol.com), Bernhard van Oranje (Levi9), Corinne Vigreux (TomTom), Joost Romeijn (Sundio Group) en Rogier Thewessen (StudentenWerk), selecteerde de winnaar. Daarbij werd gekeken naar de criteria groei, innovatie en inspiratie.
Als overall winnaar kwam Marco Aarnink tevoorschijn. Aarnink begon in 2005 met Drukwerkdeal.nl, dat uitgroeide tot een van de grootste webwinkels op het gebied van drukwerk en promotionele artikelen voor de business-to-businessmarkt in de Benelux. De 28-jarige Aarnink is de jongste winnaar van de Loey Award ooit.
Juryvoorzitter Daniel Ropers: 'Marco is in staat geweest om met goed ondernemerschap een ouderwetse business, weer leven in te blazen. Door het internet te gebruiken als verkoopkanaal, wist hij op grote schaal orders binnen te halen. Marco heeft enorm veel ideeën in z’n hoofd en is voortdurend op zoek naar traditionele markten waar hij ‘ontwrichtend’ kan zijn. Marco is energiek, heeft passie voor zijn werk en een gevoel voor humor. Hij is een echt voorbeeld voor goed online ondernemerschap in Nederland.'
Loey Starters Awards
Naast de winnaar van de Loey Award, werden dit jaar vijf online ondernemers beloond met een Loey Starters Award. Het publiek kon stemmen op 15 finalisten, wat in totaal 1400 keer is gedaan.
De winnaars in vijf categoriën:
E-commerce: Marten Blankesteijn (Blendle)
Tech: Lars van Wieren (Starred)
Marketing & Media: Fabian Dudek (Nestpick)
Education: Zoran Kovacevic (Studygrasp)
E-health: Martine Rooth (Fysiovoorjou.nl)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!