Medeoprichter en commercieel directeur van Beerwulf, Marc Scholten ruilt de de online speciaalbierwinkel van Heineken in voor Heineken Nederland. Dat heeft Scholten bekendgemaakt via LinkedIn.
'Ik ga me weer richten op mijn grote passie: de Nederlandse bierwereld en -marketing', schrijft hij. 'Vanaf 1 oktober ga ik bij Heineken Nederland vol aan de bak voor merken als Affligem, Brand, Oedipus en Lagunitas. Ben dankbaar dat ik de kans heb gekregen om dit mooie avontuur aan te gaan maar heb tegelijkertijd ook heel veel zin in deze nieuwe - en wederom bierige - uitdaging.'
Scholten: 'Ik heb in 4 jaar beer-e-commerce heel veel geleerd op het vlak van het opstarten van een bedrijf en van internationale digital marketing. De ‘buy now button’ werd uiteindelijk zelfs ook mijn grote vriend. Begonnen met een paar man in een hokje in B-Amsterdam. Inmiddels staat er een mega-internationaal team dat in 10 landen een mooie online bierwinkel aan het runnen is.'
Beerwulf bestaat sinds 2017 en komt uit de koker van Heineken. Bij de online shop kun je diverse soorten bier bestellen en die vervolgens thuis laten bezorgen. In januari werd bekend dat Cindy Tervoort, voorheen UK marketing director bij Heineken, terugkeerde naar Nederland om managing director te worden van Beerwulf. Ze zwaaide de UK-marketingscepter sinds begin 2016.
Beerwulf begon als een Minimum Viable Product (mvp): in een half jaar tijd werd het merk gelanceerd om het vervolgens met de feedback van klanten verder vorm te geven. ‘Bold’ als het biermerk is, experimenteert Beerwulf met een bierabonnement. Scholten deelde begin dit jaar de ins en outs: ‘Bij nieuwe proposities is ons motto: scale or fail'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!