Marc Pieterse is head of strategy geworden bij SuperHeroes Amterdam. Hij was al anderhalf jaar als interim verbonden aan het bureau en hield zich bezig met campagnes voor Netflix, Essent, ASUS, Swapfiets. Hij deed dat het eerste jaar als strategy director en de laatste zes maanden als ‘head’. Die functie vervult hij nu op vaste basis.
Pieterse werkte eerder als strategy director bij Ogilvy en N=5, waar hij de vaste hand was op het merk Telfort. Dit werd omgevormd van platte prijsvechter naar rijk voordeelmerk. Daarvoor werd hij bekroond met een Gouden Effie.
Pieterse denkt dat zijn ervaring als merkstrateeg goed samengaat met de digitale achtergrond van SuperHeroes en zal de combinatie leiden tot vernieuwing en effectieve campagnes. ‘Er gebeurt zoveel in de wereld van reclame en hier wordt die verandering echt omarmd. We noemen onszelf inmiddels, met een dikke knipoog, het ‘post-advertising ad agency’.'
Founder en managing director Django Weisz Blanchetta zegt dat het Amsterdamse strategieteam met Pieterse aan het roer ‘hard aan het accelereren’ is. Volgens hem is SuperHeroes met een nieuw ontwikkelde strategisch-creatieve aanpak ‘zowel in Nederland als internationaal impact aan het maken’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!