Managing director Eric Kip verlaat per 1 januari na bijna tien jaar Global. Hij laat dat weten op LinkedIn. 'Ik voel dat dit het juiste moment is om mezelf opnieuw uit te dagen en op zoek te gaan naar een nieuwe omgeving waar nog veel moet worden opgebouwd.'
Hij blikt terug op alles wat de afgelopen jaren bereikt is met Global. ‘In deze periode is ons gemeentelijke portfolio aanzienlijk versterkt’, schrijft hij. ‘We hebben vele nieuwe gemeenten verwelkomd en belangrijke contracten verlengd. Soms hebben we bewust gekozen om dure concessies aan de concurrentie over te laten.’
Specifiek noemt hij de NS-concessie als een van de grotere uitdagingen en een belangrijke winst. Ook de digitale transformatie is een hoogtepunt. ‘Door strategische overnames van Centercom, MMD en Hillenaar, en deze verder te laten groeien, hebben we een uniek digitaal portfolio opgebouwd. In 2015 was onze digitale omzet nul procent, maar dit jaar zal maar liefst 60 procent van onze omzet digitaal zijn. Ook spelen we een leidende rol in de ontwikkeling van digitale programmatic advertising en zijn onze campagne performance-dashboards een voorbeeld voor de industrie.’
In 2019 en dit jaar won het bedrijf onder zijn leiding de Amma voor beste mediaexploitant.
Wie Kip gaat opvolgen, is nog niet bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!