Instore TV-exploitant POSTV gaat in alle Makrovestigingen de narrowcasting verzorgen. Behalve contentproductie zal POSTV ook het beheer en de exploitatie van het instore netwerk op zich nemen.
POSTV verdeelt Makro Instore TV onder in vier aparte TV-kanalen, voor de productgroepen food, non food, consumer electronics en het restaurant. De verschillende kanalen krijgen ieder hun eigen content waarbij POSTV rekening houdt met de verblijfsduur, de reden van bezoek en de interesse van de klant.
Op de afdeling consumer electronics worden de beelden overigens in HD-kwaliteit uitgezonden. Een Europese primeur volgens POSTV.
Via een centraal distributiesysteem zal POSTV de uitzendingen verzorgen. Het project betreft meer dan duizend schermen in de verschillende vestigingen verspreid over Nederland. Makro is onderdeel van Metro Cash and Carry en bestaat uit twaalf Makro- en vier Lukas Klamer vestigingen.
De Makro in Amsterdam is de eerste vestiging waar men gaat uitzenden. Nog voor de kerst moet de Amsterdamse vestiging volledig zijn geïmplementeerd, aldus POSTV. Daarna volgen de overige vestigingen. Het merendeel hiervan is voor februari 2007 uitgerust met instore TV.
'Makro hecht veel waarde aan de gerichte en eigentijdse communicatie met professionele klanten. Instore TV is vandaag de dag een uitstekend aanvullend medium om onze klanten op de hoogte te houden', zo zegt Joop Platteel, Sales Promotion Manager bij Makro, in een persbericht: 'Makro koos voor POSTV omdat ze zowel de exploitatie als de contentproductie van het TV-kanaal verzorgen. Bovendien beschikt POSTV over de technologische expertise om meerdere TV-kanalen op één netwerk uit te zenden.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!