Mol: 'Ik heb 12,5 jaar met veel liefde en plezier rondgedobberd in de Vondelkerk, maar ik vind dat mijn uiterste houdbaarheidsdatum nadert. Ook speelt het opportunisme in de reclamebranche me soms parten. Being There is een bureau dat houdt van merken die van mensen houden, maar overal hoor ik dat de adverteerders die van hun bureau houden schaarser worden. Ik weet dat we thans in een 'kopersmarkt' leven maar de regelmatig de kop opstekende voor-jou-tien-anderen-mentaliteit valt me zwaar. Gelukkig hebben wij een paar adverteerders die van hun bureau houden om ons heen weten te verzamelen. Fijn dat jullie er zijn, ik houd ook van jullie!'
Mols partners Edward Stolze en Pieter Scheltema blijven bij het bureau en Mols taken worden overgenomen door Olivier Koning, die een jaar geleden Selmore verruilde voor Being There. Mol zelf zal zich de komende tijd bezinnen op een nieuw doel. 'Neen, ik weet het nog niet [wat ik ga doen]. En dat wil ik even zo houden. Na zoveel jaren Being There en ons boek Doe Iets! ben ik meer tot een Human Doing verworden dan een Human Being. Ik ga even heel hard niks doen, eigenlijk Being There in de boeddhistische betekenis.'
Dat betekent niet dat we nooit meer iets van hem zullen horen. Mol: 'Als mijn hoofd dan leeg is, komt er als vanzelf weer een nieuw plan in. Een zegen (maar soms ook een plaag) voor een ondernemende creatieveling. Of misschien heb jij een plan waar ik na de rust iets aan kan bijdragen. De tijd zal het leren en tegen die tijd zal ik weer aanwezig zijn. Being There tot in den doet!.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!