Nederlandse voorronde L’Oréal Brandstorm gewonnen door studenten Erasmus

De jaarlijkse marketingcompetitie, wereldwijd georganiseerd door L’Oréal, moet ondernemerschap en innovatie stimuleren.

L'Oréal

Studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam winnen de Nederlandse finale van L’Oréal’s Brandstorm. Dat is de jaarlijkse marketingcompetitie die het beautyconcern wereldwijd organiseert. Dit jaar deden 154 duizend deelnemers uit zestig landen een poging om door te dringen tot de internationale finale die op 17 mei in Parijs zal plaatshebben. Die finale krijgt dit jaar de vorm van een technologiebeurs, waar de studenten hun ideeën zullen pitchen aan de jury voor een kans om tot in totaal 30 duizend euro te winnen.

 

Winnend concept

Liza Gussow, Almedina Asani en Elena Slavkova van de Erasmus Universiteit Rotterdam vormen het team dat doorstoot naar Parijs. Zij lieten zo’n 250 studenten van universiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Tilburg achter zich. Zij presenteerden hun winnende concept onder de naam ColoRite, een apparaat dat een unieke code genereert aan de hand van de haarstructuur en gewenste haarkleur van de klant. L’Oréal: ‘Met deze specifieke code kan de kapper volledig gepersonaliseerd met het haar van de klant aan de slag gaan.’ Het concept werd ontwikkeld in antwoord op de vraag om een unieke ervaring in een professionele haarsalon van de toekomst te ontwikkelen.

War on talent

We zitten in een conjunctuur waarbij de werknemer in de drivers seat zit. Grote corporates vechten om talent. L’Oréal zegt ‘altijd’ op zoek te zijn naar nieuw talent en daarbij vooral geïnteresseerd te zijn in ondernemende en baanbrekende (innovatieve) profielen – talenten die vraagtekens zetten bij de status quo en continue willen doorontwikkelen en herontdekken.

Ruimdenkend

Eva Szreder, HR Directeur van L’Oréal Nederland: ‘Door de manier waarop Brandstorm studenten in realistische situaties plaatst voor enkele maanden, maakt het voor ons mogelijk om andere eigenschappen te ontdekken die bijdragen aan innovatie. Zoals ruimdenkendheid, doorzettingsvermogen of het vermogen om in een diverse groep te werken.’

L’Oréal presenteert zichzelf als een concern dat gedragen wordt door de pijlers ‘ondernemerschap’ en ‘innovatie’. Dankzij Brandstorm kunnen studenten zich in de schoenen van ‘startuppers’ plaatsen. De deelnemers werkten gedurende zes maanden in teams om een concept te ontwikkelen, hun ideeën te testen en hun project haalbaar te maken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie