Listerine helpt blinden een glimlach te herkennen

Merk wil weg van communicatie over witte tanden en meer nadruk leggen op de impact van een glimlach

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mondverzorgingsmerk Listerine heeft een provocatieve en tegelijk hartverwarmende app ontwikkeld waarmee het mogelijk is voor blinden om te ervaren dat iemand naar hen glimlacht. In een film ‘Feel Every Smile’ legt het bedrijf dat de glimlach van duizenden faciliteert uit hoe blinden een glimlach ervaren en welke functie die voor hen heeft. De app werkt met gezichtsherkenning van een afstand van ongeveer vijf meter en stuurt een geluids- of trilsignaal naar de smartphone.




In de film is te zien hoe blinden reageren op het gegeven dat ze voor het eerst in jaren of hun hele leven kunnen voelen dat iemand naar hen lacht. Volgens Listerine’s brand director Alice Lovell past de ontwikkeling van de app en de verwachte publiciteit die het genereert bij de verandering van de focus die Listerine legt van het nastreven van een witte glimlach naar de impact die een glimlach heeft: ‘mensen kunnen een glimlach van een afstand van 100 meter zien en dat heeft ook echt impact op hoe je je voelt, dat wilden we op een positieve manier banadrukken.’

Bron: Marketingweek

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie