Lilly van Empel (1971) is aangesteld als hoofd marketing van het Van Gogh Museum. Van Empel richt zich op de marketingstrategie en op de verdere uitbouw van de merkpositionering van het museum.
Van Empel heeft als marketingprofessional zowel aan de corporate als aan de bureaukant gewerkt voor merken als BMW, Mercedes-Benz, MINI, Nike, Puma, McDonald’s en Siemens.
Huishoudapparaten
Van Empel studeerde bedrijfskunde en verhuisde in 2004 van Duitsland naar Amsterdam. In haar laatste functie was zij verantwoordelijk voor de positionering van het huishoudapparatenmerk Siemens in Nederland. Ze hield zich bezig met de transitie naar een digitale marketing-aanpak. Twee jaar geleden realiseerde Van Empel samen met het Stedelijk Museum Amsterdam de #artSmellery, een sponsor-project van Siemens waarbij zes schilderijen uit de collectie van het museum werden gekoppeld aan speciaal voor deze gelegenheid ontwikkelde geuren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!