'Lidl gaat e-commerce in Nederland uitbreiden'

De supermarktketen heeft een vacature voor senior manager online.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lidl wil e-commerceactiviteiten in Nederland uitrollen. Dat is te lezen in een voor senior manager online, zo ontdekte RetailNews.

De supermarkt is op zoek naar een ‘spin in het online web’, die verantwoordelijk wordt voor alle content op Lidl.nl. De senior manager online moet volgens de Duitse supermarktketen een belangrijke rol op e-commercegebied gaan spelen.

De keten heeft al een wijnwebshop in Nederland, en verkoopt ook online reizen.

Duitsland en Groot-Brittannië

In Duitsland is Lidl al verder met e-commerce, in 2014 startte het een webshop met cosmetica, wasmiddel, koffie en wijn geopend. In Groot-Brittannië hoopt de keten te beginnen met een webshop voor wijn.

De online boodschappenmarkt in ons land was vorig jaar goed voor 450 miljoen euro, en liet daarmee een groei van 55 procent zien ten aanzien van 2013.

Albert Heijn domineert deze online markt, maar Jumbo (inclusief webwinkel en pick-up points), Spar, Hoogvliet, Deen en Coop investeren in de e-commerce. En dan is er nog de nieuwe online supermarkt Picnic.

Bron: 

Foto: Wikimedia

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie