Leiderschapscrisis raakt verkoop

De leiderschapscrisis houdt aan. Ruim driekwart (76 %) van de mensen vindt leiders ineffectief, vooral in Europa. Dat is direct van invloed op de sales. In 2012 heeft 60% van de mensen een bedrijf geboycot of er minder gekocht vanwege slecht leiderschap.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit het jaarlijkse monitor Leiderschap en Communicatie van Ketchum. Het vroeg 6000 mensen in twaalf landen naar hun mening in een online onderzoek.

Vrolijk stemmen de uitkomsten niet. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 24 procent van de mensen vindt dat leiders goed communiceren. Dat terwijl 66 procent van de ondervraagden communicatie als belangrijkste eigenschap ziet van effectieve leiders.

Bovendien oordeelt 76 % van de mensen, vooral in Europa, dat leiders ineffectief zijn. Terwijl leiders uit het bedrijfsleven en non-profitorganisaties het nog relatief goed doen, worden politiek leiders en vakbondsbestuurders veel minder positief beoordeeld.

Ceo’s worden verder niet als een betrouwbare bron van informatie gezien. Ze scoren een matige 6e plaats in de lijst van betrouwbare informatiebronnen over een bedrijf. De medewerkers daarentegen worden als de belangrijkste ambassadeurs van een onderneming gezien, wat betekent dat hun effectieve betrokkenheid van kritischer belang is dan ooit.

Verder blijkt dat 61% van de ondervraagde consumenten wel gelooft dat ceo’s rekening houden met doelstellingen op lange termijn bij het nemen van beslissingen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie