Layar lanceert Full Service AR Unit onder leiding van Arjen de Vries

Layar gaat nu ook complete Augmented Reality campagnes ontwikkelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze service staat naast de bekende doe-het-zelf tool van Layar: de Layar Creator. Door de jaren heen werd Layar, als specialist op het gebied van Augmented Reality (AR), veel gevraagd om AR campagnes uit te voeren voor klanten, zoals bijvoorbeeld concepting, design en technische realisatie. Om tegemoet te komen aan de vraag vanuit de markt, is de Layar Creative Studio gelanceerd. "As ontwikkelaar van het grootste AR platform in de wereld, weten wij bij uitstek wat mogelijk is met AR via ons platform. Daarnaast hebben we vanuit de insights, verkregen vanuit duizenden reeds ontwikkelde AR campagnes, best practices ontwikkeld die ons helpen klanten te helpen om optimaal gebruik te maken van AR bij het realiseren van advertising- en marketingdoelstellingen", aldus Arjen de Vries, Director Creative Services bij Layar. Voor lokale representatie wordt o.a. samengewerkt met de partners vanuit het Layar Partner Netwerk.

De studio staat onder leiding van Arjen de Vries. De Vries werkte o.a. eerder in marketinggerelateerde functies bij VNU Media en De Persgroep. In zijn laatste rol, heeft hij de afdeling Nonspot & Concepts opgezet en geleid. Deze creatieve marketing afdeling is binnen VNU en later De Persgroep verantwoordelijk voor het opzetten en ontwikkelen van op maat gemaakte commerciele partnerships en concepten voor adverteerders. Denk hierbij aan branded content, creative concepts, marketing partnerships en activatiecampagnes op verschillende platformen zoals online, print, mobiel en events.

Layar is wereldwijd marktleider op het gebied van Augmented Reality. De Layar app is meer dan 38 millioen gedownload en is te gebruiken via smartphones, tablets en Google Glass. De Layar Creator tool wordt gebruikt door 90.000 uitgevers, marketeers en andere professionals. Layar werkt met wereldwijde met toonaangevende uitgevers, merken en bureaus, zoals Hearst, Conde Nast, Meredith, Heineken, Jaguar, BMW, Pepsi, Vogue. In Nederland wordt Layar gebruikt door o.a. Playboy, De Bijenkorf, de Volkskrant en Porsche.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie