Dept breidt managementteam uit
Stephanie Legué (operations director), Thomas van Slooten (client services director) en Heleen Hidskes (head of strategy) zijn recent toegetreden tot het MT van digitaal bureau Dept. Het drietal werkt al jaren bij Dept en neemt nu samen met René Verbong (executive creative director) en Jord Wessels (managing director brand & advertising) de dagelijkse leiding van het creatieve team op zich. De voormalige head of strategy, Rens Verweij, maakt de stap naar een Europese rol. Hij wordt vp of creative strategy in Europa.
Gardeners verwelkomt 5 nieuwe 'impactmakers'
Creatief communicatiebureau Gardeners heeft vijf nieuwe werknemers aangetrokken.
Irene Spronk, voorheen bij Cheil en Alfred International, start op account als account director. Ook Savannah Drenth start op account en werkte hiervoor in Londen bij eCRM bureau TeamITG. Op pr begint Carolijn Pennings. Voorheen senior consultant bij Glasnost, daarvoor werkzaam bij internationale bureaus Ketchum en Weber Shandwick. Creatief Koen van Rijn komt van Higuita en Natwerk en gaat de creatie-afdeling verrijken. Josephine Noordermeer start als traffic manager en was eerder werkzaam op de marketingafdeling van Linda.
Wouter Glaser nieuwe managing director van Blauw Gras
Wouter Glaser is aangesteld als de nieuwe managing director van social media-bureau Blauw Gras. Hij volgt Erjon Tuenter op die zich na elf jaar gaat richten op een sabbatical. Tuenter richtte het Amsterdamse bureau in 2011 samen met Erik Wiese op. Wat hij na zijn sabbatical gaat doen, is niet bekend.
Glaser is maandag in zijn nieuwe rol gestart. Hij legt hiermee zijn takenpakket als new growth officer van Ace, de bureaugroep waar onder meer Blauw Gras onder valt. Lees hier meer.
Mediamanager Monique Pennings verlaat Jumbo na 17 jaar
Monique Pennings vertrekt bij Jumbo. Zij lichtte twee weken geleden relaties persoonlijk in en maakte vandaag haar vertrek via een LinkedIn-post wereldkundig. Pennings werkte sinds 2006 bij Jumbo en was verantwoordelijk voor de media-inkoop en marketing partnerships. Zij zag het familiebedrijf in die tijd groeien van 70 naar ruim 700 winkels. 'Ik ben trots dat ik vanuit marketing mee heb kunnen bouwen aan deze klantgerichte succesformule.'
Julius Minnaar vertrekt als ceo IPG Mediabrands
Julius Minnaar vertrekt na een kleine drie jaar als ceo van IPG Mediabrands Benelux. Als reden voor zijn vertrek wordt een nieuwe organisatiestructuur bij Mediabrands gegeven. Het bedrijf heeft besloten dat de markten in de Benelux afzonderlijk worden aangestuurd.
In de verklaring van Mediabrands Emea staat: ‘Wij zijn van mening dat beide markten nu de capaciteit en schaal hebben die meer onafhankelijkheid rechtvaardigt, met een duidelijke focus op het stimuleren van transformatie en groei. Na een langdurig gesprek is duidelijk geworden dat dit niet past bij de carrièreambities van de huidige Benelux-ceo Julius Minnaar. Hierdoor hebben we gezamenlijk afgesproken dat hij het bedrijf per 1 maart 2023 zal verlaten.’
Topmarketeer Yvette Belt verlaat KPN, wordt bureaubaas Alfred
Yvette Belt gaat per 1 januari aan de slag als de nieuwe managing director van reclamebureau Alfred. Ze komt van KPN, waar ze nu nog vicepresident brand, marketingcommunicatie en sponsorships is. Eddy Salfischberger, de huidige managing director van Alfred, wordt managing director van de groep waaronder ook Freddy, de digital- en activatietak, valt. Lees hier meer.
Influencer Jenny Alvares start als Paid PR-specialist bij NewsLab
PR-bureau NewsLab breidt het team uit met Jenny Alvares (30) als Paid PR-specialist. Zij gaat de klanten van NewsLab adviseren over influencercampagnes, contentcreatie en branded-contentsamenwerkingen.
Hiervoor werkte Alvares zes jaar als content creator voor Changing Life, het moederbedrijf van onder andere Personal Body Plan. Ze heeft hier veel ervaring opgedaan in contentcreatie, storytelling en projectmanagement. Verder ontwikkelt zij al meer dan negen jaar content voor haar eigen blog jennyalvares.com en heeft ze een populair Instagram-account.
Zandbeek verwelkomt 6 nieuwe collega's
Bij contentmarketingbureau Zandbeek in Eindhoven zijn zes nieuwe mensen gestart. Dirk Berkers (28) maakt een bureautransfer binnen Eindhoven en ruilt Team Lewis in voor Zandbeek, Robin Lambriex (27) sluit zich aan bij het bureau als video creative, Sophie van Hal (31) komt van ontwerpbureau Skillz en is bij Zandbeek aan de slag als designer, Floor Schreurs (22) is in haar eerste baan gestart als junior copywriter, Anouk Houben (23) is aan de slag als projectmanager en Tamara van Goor (40) komt het hr-team van het bureau versterken.