In de eerste twintig weken van 2008 werden in het veelgeplaagde opinieweekblad 87 advertentiepagina’s geteld, tegen 116 in dezelfde periode vorig jaar. Concurrent Vrij Nederland deed het met een plus van 40 pct (van 79 naar 111 pagina’s) aanzienlijk beter. Elsevier bleef op hetzelfde aantal pagina’s staan als vorig jaar: 260. Belangrijk is te realiseren dat de registratie is gebaseerd op pagina-tellingen, en feitelijk dus niets zegt over advertentie-omzet. Tevens geldt dat in de cijfers zogenaamde ‘eigen uitingen’, advertenties voor producten van de eigen uitgeverij, zijn meegeteld. Voor Elsevier geldt dat de bestedingen in de zogenaamde themanummers niet zijn meegenomen. HP/De Tijd bevindt zich al enige tijd in zwaar weer. Uitgever Audax wil de frequentie van het tijdschrift terugbrengen naar tweewekelijks. Dat zou al eind deze maand moeten gebeuren. De plannen stuiten echter op verzet van de redactie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!