Premium

Bart van Wanrooij terug naar The Oval Office, Rogier Bruggeman weg bij Zigt en meer loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, communicatie en de digitale wereld.

Rij boven vlnr: Susanne Meier, Bart van Wanrooij, Roos Naftaniel, Dyon Kaleuwee en Ersem Erçil, Rogier Bruggeman, Wietze de Jager. Rij onder vlnr: Robert Heijmans, Mike Duin, Pieter Bos, Marcel Aalders, Ilonka Stevens , Toine van Peperstraten

Een nieuw jaar betekent voor sommige vakgenoten ook een nieuwe baan. Adformatie zet de loopbaanwisselingen van de eerste week van januari op een rijtje. 

Susanne Meier start als managing director van het Amsterdamse 'digital design boutique'-bureau Rōnin. En na bijna drie jaar 180, sluiten Dyon Kaleuwee en Ersem Erçil zich als eerste Nederlandse team aan bij Gut Amsterdam.

Mediabureau Zigt moet op zoek naar een nieuwe ceo, want Rogier Bruggeman vertrekt om een eigen bureau te starten. NP Digital heeft in Nederland een director of business development gevonden in Pieter Bos, die eerder bij Twitter (X) werkte. En Roos Naftaniel is gestart als creative sales manager bij Nxt Agency.

VDS Publishers, uitgever van onder meer TopGear en JFK, heeft op 1 januari Robert Heijmans aangesteld als sales & strategy director. Hij werkte eerder als paid media consultant bij Dentsu Benelux.

Marcel Aalders verlaat Carpetright voor Altuïtion

Na dik 4,5 jaar verlaat registermarketeer Marcel Aalders tapijtretailer Carpetright om zich aan te sluiten bij Altuïtion, een adviesbureau dat zich specialiseert in customer en employee experience. De kern van Aalders opdracht bij het bureau zal liggen in het domein van onderzoek, advies en het begeleiden van bedrijven bij customer experience-trajecten. 

Mike Duin blijft in de wereld van tv-streaming

Mike Duin is begonnen als vice president marketing & communications bij ZEASN, een bedrijf dat software met advertentie-oplossingen levert aan fabrikanten van smart-tv's, slimme luidsprekers en andere gadgets. Duin heeft ervaring in de wereld van connected tv, want voor ZEASN werkte hij negen jaar als internationale communicatiedirecteur bij Roku. Dat bedrijf maakt onder meer smart-tv-software met advertenties.

Ilonka Stevens naar DDG Smart Marketing

Voor Ilonka Stevens start 2024 ook met een nieuwe baan. Ze stopte in september als manager concepten, projecten en evenementen bij DPG Special Interest Media en is op 1 januari begonnen als managing director van DDG Smart Marketing. Dit boutique event marketing-bureau organiseert evenementen in heel Europa en heeft kantoren in Nederland, België en Portugal. Stevens neemt het stokje over van Arno Dirkse en Ester de Graaf, de oprichters van DDG Smart Marketing die na 26 jaar een stap terug doen.

Julia Weyts leidt Sonhouse in Nederland

Sound production agency en talentenplatform Sonhouse opent een studio in Amsterdam en stelt Julia Weyts aan als eindverantwoordelijke. Zij werkte eerder bij Epidemic Sound.

Bart van Wanrooij keert terug naar The Oval Office

Na drie jaar als director global brand management bij Randstad keert Bart van Wanrooij terug naar de bureauzijde. En niet zomaar een bureau, maar zijn vorige werkgever The Oval Office. Daar is hij eind december gestart als managing director, een functie die hij eerder bijna vier jaar bekleed heeft. Van Wanrooij volgt Nicolette Vink op, die onlangs vertrokken is.

DJ's komen en gaan

Voor Wietze de Jager stopt het avontuur bij Talpa Network. De dj stopte in juni 2023 met zijn dagelijkse ochtendshow op Radio 538 omdat hij de baan niet kon combineren met zijn gezinsleven. Radio 538 liet destijds weten graag een ander tijdstip te vinden voor De Jager, maar nu scheiden hun wegen. De Jager gaat ook niet verder bij één van de andere Talpa-zenders. Zijn vervolgstap is nog onbekend. 

Voor Toine van Peperstraten is er juist een nieuwe vervolgstap te melden. Hij gaat een wekelijks radioprogramma maken op Joe, de nieuwe zender van DPG Media. Zijn programma presenteert iedere vrijdag Top 40 nummer 1 Hits, tussen 16:00 en 18:00.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie