Lijstjes zijn altijd leuk. En toen ik de Emerce met de Emerce 100 afgelopen week onder ogen kreeg, ging mijn aandacht danook direct uit naar dit onderwerp.
Na het overzicht komt een gedeelte met advertorials, waarbij een aantal bedrijven zich presenteren,inclusief foto's.
Nu moet ik u iets bekennen. Ik ben allergisch voor mensen (of eigenlijk mannen, het zijn altijd mannen, wel eens een vrouw zien staan met haar handen in haar zakken?) die op foto's of tijdens presentaties hun handen in hun zakken hebben.
Er gaat iets onbeschofts vanuit, een zekere onverschilligheid, een vorm van desinteresse naar je publiek.
Ik ben van mening dat bij ons vak marketing, de manier waarop je jezelf presenteert essentieel is. Hoe kun je immers een produkt of dienst aan de man brengen (of dat van je klant), als je jezelf niet eens kunt presenteren?
Bij de SpinAwards zien we ook vaak dat cases door een slechte manier van presenteren alsnog om zeep worden gebracht. Een winnaar weet zichzelf namelijk altijd goed te presenteren.
Maar terug naar mijn ergernis. Er staan 18 bedrijven in de Emerce 100 Advertorials, waarbij 15 bedrijven zich presenteren via een mijnheer met zijn handen in zijjn zakken. Tsja, jammer. Zo wordt het nooit wat met onze branche.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!