Premium

Hélène Hoogeboom: 'Verandering is de nieuwe constante'

6 vragen naar aanleiding van het vertrek van Miss TBWA\.

Ze begon in de jaren '90 van de vorige eeuw bij Direct Company waar ze de hoogtijdagen meemaakte van direct marketing. Was mede-oprichter van Downtown Actiemarketing, waar ze met zakelijk partner Coen Weesjes vele Esprix in ontvangst mocht namen. En ging na de integratie van Downtown verder als managing partner bij \Neboko Live waar ze verantwoordelijk is voor crm.

In totaal beslaat de loopbaan van Hélène Hoogeboom binnen de TBWA\ organisatie een slordige 26,5 jaar. En nu maakt ze bekend dat ze weg gaat, uitgerekend in de week dat het halve vak in Cannes verblijft.

1. Hoe voelt het om na zoveel jaren te vertrekken?

'Als een tiener die uit huis gaat.'

2. Wat ga je het meeste missen?

'Mijn klanten en natuurlijk mijn (internationale) collega's, met sommigen van hen werk ik al meer dan 20 jaar samen!'

3. En wat niet?

'De TBWA parkeergarage.'

4. Waar ben je het meest trots op als prestatie?

'Best wel veel dingen, anders was ik denk ik ook niet zo lang gebleven. Het mooiste is toch wel dat we in 8 jaar Downtown Actiemarkering hebben uitgebouwd naar een succesvol bureau met 20 man, waarmee we veel prijzen hebben gewonnen en dat altijd onderdeel is gebleven van TBWA, wat natuurlijk het leukste en beste bureau van Nederland is. Trots ben ik ook op de vijf lampen inclusief Grand Prix die we met Free A Girl gewonnen hebben. En last but not least op het werk voor Vodafone waarbij we alle communicatie die een klant krijgt onder de loop hebben genomen. Maar dan ook echt alles. En niet te vergeten de talenten die we hebben opgeleid bij TBWA.'

5. Je geeft aan dat je je wilt bezighouden met transformeren van bedrijven. Waar moet ik aan denken?

'In deze tijd van hypertransparantie moet je klantwensen door en door kennen. Je moet weten wat je wilt en kan bieden en daar je strategie, processen en marketing op afstemmen. Daar wil ik bedrijven mee helpen. Technologie zet ketens, businessmodellen en organisatiestructuren op zijn kop. Verandering is zeg maar de nieuwe constante


6. Even een open sollicatie. Zou je kunnen zeggen wat je het allerliefste gaat doen?

'Het allerliefst word ik cmo, cto of ceo (customer engagement officer) bij een (online) dienstverleners of retailer die dit hele proces nog moet inrichten of optimaliseren. Ons vak is nu zo mooi met alle nieuwe technische mogelijkheden, je kunt bijna alles één op één doen met marketing automation en digital marketing platformen. En dan echt gepersonaliseerd op basis van realtime gedrag en interactiviteit.

Bij een bureau doe je een stukje van de funnel en ik wil graag de hele journey doen; van data tot en met analytics, testen, bijsturen en optimaliseren. Dus aan de knoppen zitten, waarbij ik ook nog eens weet wat werkt en wat niet en de creatieve lat heel hoog leg.'

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie