Op dit moment zijn de titels van de uitgevers Hearst Magazines Netherlands, WPG en New Skool Media in de app te vinden. Maggy heeft gesprekken met een aantal andere uitgevers en verwacht daarmee snel nieuwe titels te kunnen toevoegen, zegt Michael Croll, mede-oprichter van Maggy.
'Doordat de artikelen digitaal worden gepresenteerd, kunnen uitgevers precies zien wat er gelezen wordt. Hoe beter de content van een uitgever wordt gelezen, hoe meer deze verdient. Van de inkomsten van Maggy komt 70 procent terecht bij de uitgevers. We verdelen dit op basis van de tijd die lezers hebben besteed aan artikelen.'
'De lezer kiest zijn merk en consumeert content van diverse platforms', zegt Wouter van der Meulen, uitgever bij WPG. 'Maggy is een van die platforms, daarom willen wij dat onze content ook hier beschikbaar is.'
Subsidie
Michael Croll heeft Maggy vorig jaar samen met Rutger Tijkotte opgericht. Het concept werd bedacht vanuit hun mediabedrijf Sirimedia. Maggy kreeg begin 2015 een subsidie van 61.450 euro van het Stimuleringsfonds voor de Pers, gericht op persinnovatie. Met dit geld is het prototype ontwikkeld, waarmee Maggy uitgevers aan boord heeft gekregen.
MagZio
Vorig jaar begon MagZio met een 'Spotify voor tijdschriften'. Consumenten krijgen onbeperkt toegang tot tijdschriften. De eerste 30 dagen zijn gratis, daarna betaalt men een vast maandbedrag van 9,95 euro. Deelnemende uitgeverijen worden op basis van leestijd uitbetaald. New Skool Media heeft zich daar ook bij aangesloten, maar andere grotere uitgevers niet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!