Premium

HBO Nederland lanceert nieuw seizoen True Detective met crossmediale campagne

De zender lanceert naast het vervolgseizoen, een nieuwe serie: Ballers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om de lancering van nieuwe series bij een relevant publiek onder de aandacht te brengen, bedacht twee crossmediale campagnes, waarbij het inspireren van kijkers de belangrijkste doelstelling was.

De Detta Dossiers
Voor True Detective bedacht HBO een onine game, waarmee crimeliefhebbers verschillende fictieve moorddossiers kunnen oplossen. Voor het laatste dossier moesten de deelnemers &;in real life&; naar Zwijndrecht afreizen, waar 50 finalisten in een nagebouwde crimescene opzoek gingen naar verlossend bewijsmateriaal. De finale vond plaats enkele uren voor de première van de tweede reeks van de serie.

Ballers Magazine
De nieuwe HBO-serie Ballers – met een hoofdrol voor Dwayne ‘The Rock’ Johnson – wordt gelanceerd met een magazine. Het digitale tijdschrift Ballers bevat exclusieve feitjes over de cast, het verhaal en American Football: de sport waar het allemaal om draait. Doel van het magazine is om de lezer op een speelse manier kennis te laten maken met de in Nederland relatief onbekende sport.

HBO Nederland wil met de crossmediale campagnes content voor fans tot leven brengen. De campagnes worden ondersteund met uitingen in on- en offline media als televisie en bioscoop.

De series zijn vanaf maandag te zien op HBO.

Credits:
True Detective – De Detta Dossiers:
Conceptontwikkeling & script: Winchester McFly
Vormgeving: Kick Reclame
Evenement in Zwijndrecht: Raúl & Rigel
 
Ballers – Ballers Magazine:
Conceptontwikkeling en redactie: BLR Media
Technische implementatie: SCEP

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie