Havas Lemz en het Longfonds maken luchtvervuiling zichtbaar

Mobiele check en digitale snelwegmasten moeten mensen bewust maken

Volgens het Longfonds is de lucht die we inademen op de meeste plekken in Nederland ongezond. Bureaus Havas Lemz en Partout maken dit onzichtbare gevaar zichtbaar.

Check het met een selfie

Wie wil weten hoe gezond de lucht is die hij inademt, kan dat checken op zijn smartphone via . Je maakt een selfie en vervolgens zie je de lokale, actuele luchtvervuiling. Op die manier moeten mensen zich bewust worden van de vieze lucht die ze inademen.

Langs de snelweg

Naast de mobiele site zet het Longfonds digitale snelwegmasten van Interbest in. Daarop zien automobilisten de actuele, locatiegebonden luchtkwaliteit. Ze zien zo ook dat de situatie verslechterd tijdens de spits. Interbest heeft een software-aanpassing gedaan om dit mogelijk te maken.

Tot slot zijn er tv-commercials en online & social advertising om iedereen in Nederland op te roepen de check te doen. Het Longfonds gaat alle checks gebruiken om politici te overtuigen dat er snel een Nationaal Luchtplan moet komen.

Gezondheidsnorm

De lucht in Nederland is vrijwel overal ongezond, stelt het Longfonds. De advieswaarde van fijnstof van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) wordt op grote schaal overschreden.

&;Zeven van de tien Nederlanders weten niet dat de lucht die ze inademen ongezond is&;, zegt Michael Rutgers, directeur van het Longfonds. &;Terwijl de gezondheidseffecten enorm zijn. Elk jaar overlijden in ons land meer dan 5000 mensen door de ongezonde lucht die in hun longen terecht komt. Dat is voor ons onacceptabel.’

Credits:

Bureau: Havas Lemz
Online: Partout d.n.a.
RTV: Ronald Rietbrink
Regisseur: Masha Osipova
Postproductie: Manuel Ferrari
Geluid/muziek: Jesse Koolhaas
Mediabureau: Carat
Interactieve masten: Posterscope
Social bureau: Red Carpet Social Media
Digital agency: ID Factory

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie