Hans van Walbeek VEA Legend, Marion Koopman voorzitter

Tim van der Wiel (GoSpooky) is benoemd tot Next Legend.

Marion Koopman is tijdens de Algemene Ledenvergadering van de VEA officieel benoemd tot voorzitter van de Vereninging van Communicatie Adviesbureaus. Eerder werd de kandidatuur van Koopman al bekendgemaakt. De CEO van Greenhouse Group is de eerste voorzitter uit die niet afkomstig is uit de hoek van traditionele reclamebureaus.

De VEA zet jaarlijks tijdens het Legends Diner jong en 'oud' talent in het zonnetje. Hans van Walbeek werd uitgeroepen tot VEA Legend. De oprichter van bekende reclamebureaus als PMSvW en Van Walbeek Etcetera (later bekend als Y&R en Etcetera) heeft volgens de VEA 'met het creatieve werk van zijn hand de Nederlandse bureauwereld naar een hoger plan heeft getrokken en internationaal aanzien heeft verworven.' Van Walbeek ziet reclame als “Een kwestie van adequaat opvallen”. Slogans van zijn hand zijn onder meer: ‘Die moet er hoognodig tussenuit’ (Gran Dorado) en ‘Postbank, als je van makkelijk houdt’.

Tim van der Wiel is uitgekozen tot VEA Next Legend en mag in 2018 als junior lid het VEA bestuur inspireren. De 20-jarige Van der Wiel is samen met Liam Tjoa oprichter van het bedrijf GoSpooky, wat Snapchatcampagnes en -strategieën voor onder andere Albert Heijn, Hema en Lowlands Festival maakt. Met de verkiezing van de Next Legend wil de VEA het belang van de ontwikkeling van jong talent in het reclamevak onderstrepen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie