Premium

Grofgebekte kids prijzen nieuwe Smart aan

In de nieuwe 'Smart Forfour'-campagne vloeken kleine kinderen de oren van je kop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De internationale campagne is bedacht en ontwikkeld door .

De commercial begint met een expliciete waarschuwing: ‘Parental advisory: The following ad contains explicit language.’ Wie de commercial bekijkt kan niet anders concluderen dan dat de waarschuwing op zijn plaats was.

Daarna volgen 45 seconden waarin kinderen – duidelijk ingefluisterde – scheldwoorden eruit flappen als ‘What the fuck’ en ‘Holy fucking shit’. Hoogtepunt van de video is het kleine mannetje dat – gemaskeerd door een piep – ‘Son of a bitch’ schreeuwt en zijn middelvinger uit het raam steekt.

Wat het automerk met de commercial poogt te zeggen wordt pas duidelijk tegen het einde met de pay-off: ‘When you drive the wrong car, you teach the wrong words’. Daarop volgen beelden van een parkerende SUV die nergens tussen past, waar de nieuwe Smart met gemak een plekje vindt.

Bron:

Credits
Agency: BBDO Berlin
Campaign: smart forfour
Advertiser: Daimler AG
Brand: Smart

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie