In samenwerking met brand design agency DixonBaxi, die de nieuwe visuele stijl van de Premier League ontwikkelde, heeft MassiveMusic vorig jaar een compleet nieuwe audio-identiteit gecreëerd voor de meest bekeken voetbalcompetitie ter wereld. Daarnaast hebben DixonBaxi en MassiveMusic samengewerkt om de ‘walk on’ stadion anthem te creëren die aan het begin van elke Premier League-wedstrijd te horen is.
Roscoe Williamson, Head of Branding van de Engelse tak van MassiveMusic: 'Deze award betekent veel voor ons. Het is een geweldig voorbeeld van hoe de samenwerking tussen een creatief bureau, het merk en sonic branding specialisten kan bijdragen aan een nog sterkere merkperceptie.'
EA Games is benaderd om de muziek toe te voegen aan de volgende update van de populaire voetbalgame FIFA 17. Daarnaast zijn op YouTube veel ‘bootlegs’ te vinden van de nieuwe audio-identiteit, wat er voor heeft gezorgd dat er een officiële digitale release op Spotify en iTunes zal verschijnen.
Credits:
Creative Agency: DixonBaxi
Music Agency: MassiveMusic
Head of Branding UK: Roscoe Williamson
Producer: Tim Preston
Composer: Mark Adair, MassiveMusic
Managing Director: Paul Reynolds
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!