Gekozen Product van het Jaar verandert van eigenaar

Met de verkoop wordt het bereik uitgebreid naar 35 landen.

Het Belgische bedrijf Voted Product of the Year Worldwide neemt alle aandelen van over. Het bedrijf had sinds 2013 de licentie voor Nederland en België in handen.

Het Franse bedrijf M.E.M. SAS leidde ruim dertig jaar de internationale productverkiezing.

De verkoop heeft tot doel om het merk verder te laten groeien en het bereik uit te breiden in nieuwe en bestaande markten, met de hulp van data en digitale technieken. CEO Philippe Gelder voegt met ingang van 2017 direct een aantal deelnemende landen toe. Duitsland, Oostenrijk en Bulgarije worden toegevoegd, en buiten Europa komen de landen Zuid Afrika en Brazilië erbij. Er doen nu 35 landen mee.

Oprichter van M.E.M., Christian Le Bret, krijgt in het nieuwe bedrijf als erevoorzitter een adviserende functie voor specifieke opdrachten, en blijft meewerken aan verdere opbouw.

Het Gekozen Product van het Jaar organiseert jaarlijks consumentenverkiezingen waaraan A-merkfabrikanten kunnen deelnemen die een innovatie hebben geïntroduceerd. De winnaars mogen vervolgens het logo van Het Gekozen Product een jaar lang op hun verpakkingen voeren. Op deze manier valt het product beter op in de schappen, waardoor de consument eerder voor dit product zou kiezen, aldus het Gekozen Product van het Jaar. Uit onderzoek komt naar voren dat met 76% aankoopintentie het logo bijdraagt tot een verhoging van 72% van de merkbekendheid. (Cijfers afkomstig uit IPSOS internet studie, juli 2014, en Nielsen internetstudie in oktober 2014)

staan de 10 producten die in 2016 de titel &;Gekozen Product van het Jaar&; mogen voeren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie