Geboorte iTunes-variant voor TV?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wel eens van gehoord? Akimo is een nieuwe service in de VS waarbij het de ambitie heeft de te worden van de TV industrie. Zoals iTunes via je pc de mp3's naar je iPod mp3speler brengt. Zo wil Akimbo hetzelfde doen voor video met niet als eindpunt de iPod, maar de digitale videorecorder en je TV. aan Akimbo. Ze geven aan dat de nieuwe dienst zeker niet onderschat mag worden.

Voor 10 dollar per maand krijg je toegang tot de content. Voor sommige content moet extra betaald worden per download. Nu is de keuze nog gering, maar deze zal snel groter worden. Time Warner heeft al aangeven content ter beschikking te stellen.

Wanneer kan het een succes worden? In mijn ogen als de grote jongens materiaal ter beschikking gaan stellen, net als de platenmaatschappijen dat na lang overleg deden bij iTunes. En verder denk ik dat ze de fee van 10 dollar per maand moeten loslaten. iTunes doet dat ook niet en dat is de norm.

Er zijn nog veel beren op de weg, maar het is een interessant concept, waar in de toekomst ook adverteerders een rol kunnen spelen.Zij kunnen door sponsoring de content weer goedkoper maken. Als het gaat werken zullen ze een overnameprooi zijn voor Google of Yahoo. Want zo kan zoeken gecombineerd worden met een betaald model voor videocontent en daar zullen zowel Google als Yahoo wel oren naar hebben.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie