Shots van stoere, jonge mensen wisselen elkaar in hoog tempo af op een strakke beat in ‘We give work’. Het campagnefilmpje van recruitmentbedrijf Young Capital richt zich niet alleen op de Insta-jongeren, het is ook gemaakt door Insta-jongeren. Camille Boumans (20) is een van de makers die reclamebureau HERC voor deze campagne op Instagram ontdekte. Ze is cameravrouw, editor, fotograaf en eerstejaars aan de Willem de Kooning Academy in Rotterdam.
Koersen op gevoel
Apetrots is ze op de clip. ‘Ik wist: dit is dé kans om me echt te laten zien. Ik heb er keihard aan gewerkt. Die videoclipachtige stijl is echt een dingetje van nu. Ik heb shots gefilmd op de draaidag en daarna was ik een van de editors. De basis lag er al, waar ik het Camille-sausje over heb gegoten.’
Wat dat sausje precies is, vindt ze moeilijk te omschrijven. Ze koerst vooral op haar gevoel. ‘Rauw, puur, jeugdig, stoer. Niet te clean. Net niet de perfecte shots. Een beetje gek. Dat is de sfeer die ik wil oproepen.’ De collage-achtige stijl - het puzzelen met verschillende lagen op de juiste beat - ligt haar het best. Van editen krijg ik nooit genoeg.’
Sinds de Young Capital-commercial zijn er veel deuren voor Camille opengegaan in de commerciële filmwereld. ‘Emilio de Haan van HERC helpt me enorm. Hij tipt me, noemt mijn naam bij productiehuizen. Het is belangrijk om gezien te worden en ik vind het interessant om al iets van de reclamewereld te kunnen proeven. Het is serious business, maar toch is iedereen heel relaxed. Die grote mensen vallen best mee.’
Campagne Champions League
Maar hoe enthousiast ze ook is, hoe snel ze ook kan werken, druk is het wel; haar studie combineren met klussen die te leuk zijn om af te wijzen. Ze is nu voor HERC bezig met een casefilm van de artiest A$AP Ferg en Redline en ze gaat dit jaar naar Mexico om te filmen voor een documentaire. ‘Superleuk en spannend, maar ik ga school niet verwaarlozen’, zegt ze stellig. ‘Ik heb wel een grens en die wordt mede bewaakt door mijn ouders. Ik woon nog thuis. Als ik alleen zou wonen, zou ik meer aan mezelf overgeleverd zijn en zou ik het moeilijker vinden om nee te zeggen.’ Haar droom? ‘Doen wat ik nu doe op een veel hoger niveau. Als groot voetbalfan zou ik wel de campagne voor de Champions League willen maken. Ik wil echt héél goed worden.’
Bio
Camille Boumans (20) is filmmaker, editor, fotograaf en eerstejaars aan de Willem de Kooning Academy in Rotterdam. Ze werkt voor verschillende reclamemerken. Groot succes had ze met het campagnefilmpje van recruitmentbedrijf Young Capital, ‘We give work’. Haar motto: ‘Maak vooral dingen die je zelf heel mooi vindt.’