Facebook heeft de inkomsten uit advertenties in het tweede kwartaal met 61 procent weten te verhogen ten opzichte van vorig jaar. 41 procent van de advertentie-inkomsten komt van mobiel.
Dit maakte het bedrijf achter de sociale netwerksite woensdag nabeurs bekend. Facebook zag de omzet vorig kwartaal met ruim 600 miljoen dollar stijgen tot 1,8 miljard dollar (1,4 miljard euro). De inkomsten uit advertenties namen daarbij met 61 procent toe, tot 1,6 miljard dollar. Het bedrijf boekte een nettowinst van 333 miljoen dollar. Vorig jaar bleef onder de streep nog een verlies over van 157 miljoen dollar. De resultaten overtroffen de verwachtingen van analisten ruimschoots.
Facebook telde vorig kwartaal 699 miljoen dagelijkse gebruikers. Dat waren er 27 procent meer dan vorig jaar. In het tweede kwartaal werd voor het eerst de grens van 1 miljoen actieve adverteerders gepasseerd.
Oprichter en topman Mark Zuckerberg was vooral gelukkig met de resultaten die Facebook boekte op zijn mobiele activiteiten. “Die geven ons een solide basis voor de toekomst”, stelde hij. Mobiele platforms waren vorig kwartaal goed voor 41 procent van de totale advertentie-omzet van Facebook, tegen 30 procent in het eerste kwartaal van dit jaar.
Ruim 800 miljoen van de totale 1,15 miljard mensen met een Facebookaccount houdt zijn sociale netwerk (ook) bij via een mobiele telefoon of tablet.
Bron: ANP
Kijk voor meer nieuws over mobile op MobileMarketing.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!