Hoe ver mag een bedrijf gaan in het beschermen van zijn imago? In elk geval niet zover als Roca Labs, een fabrikant van poedertjes die gewichtsverlies beloven, oordeelt de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC). De toezichthouder heeft een rechtszaak aangespannen tegen het bedrijf, meldde The Washington Post dinsdag.
Zand in de ogen
Roca Labs strooit de consument volgens de FTC op diverse manieren zand in de ogen. De firma biedt mensen die positieve reacties plaatsen over het poeder 50 procent korting, maar vermeldt dat nergens. Wie kritisch is, kan juist een rechtszaak aan zijn broek krijgen. Volgens de FTC probeert het bedrijf critici de mond te snoeren, door te dreigen met vorderingen van honderden dollars voor ‘overtreders’ die negatieve reacties schrijven over het product.
Ontmoedigingsbeleid
Al met al wordt het consumenten erg moeilijk gemaakt zich behoorlijk te informeren, aldus de marktwaakhond. Helemaal werken doet het ontmoedigingsbeleid van Roca Labs overigens niet: op consumentenwebsites staan tal van klachten, zowel over het product als over de service.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!