Tot 2010 was de merkbelofte van Essent ‘Helemaal thuis’. Vanaf woensdag heeft de energiedienstverlener een nieuwe reclamecampagne met deze bekende slogan.
Essent Levert
Zes jaar geleden wilde Essent niet meer bekend staan als energieleverancier, maar als energiedienstverlener. Om dat voor elkaar te krijgen ontwikkelde Etcetera de campagne ‘Essent Levert’. De focus lag op de producten en de diensten van Essent die comfort in huis verbeteren.
Onderscheiden
Danny van de Wetering (Etcetera): ‘Essent levert allerlei producten en diensten die gericht zijn op comfort in huis. Samen hebben we besloten dat het merk zich hiermee kan onderscheiden van de twee andere grote energieleveranciers, Nuon en Eneco.’
Muziek
Volgens Van de Wetering past de slogan ‘Helemaal thuis’ daar goed bij. Daarom besloten ze om de oude merkboodschap weer van stal te halen. Ook de muziek is een oude bekende in een nieuw jasje: een nieuw arrangement van de bekende Madness hit ‘Our House’. De campagne draait om comfort in huis. In de video zie je niet alleen dat menselijke bewoners, maar ook dieren graag terug komen in hun comfortabele huis.
Credits:
Creatie: Stan van Zon, Gido van der Vlies
Strategie: Frank Huiberts, Job Koopman
Business Director: Danny van de Wetering
Campagne producer: Jozé Rikken
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Henry Scholfield
DOP: Rutger Storm
Producers: Evan van Riet, Riren Berhaeghe, Leslie Verbist
Post-productie: Nozon
Geluid: Alfred Klaassen
Muziek: De Geluiderij / Sander Baas
Verantwoordelijk bij klant: Monique van Weert, Ingrid Nagtzaam, Maaike Visser
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!