Erik van Engelen (1968) verlaat Eneco per 1 januari aanstaande. Van Engelen bekleedde vanaf 2009 verschillende functies bij Eneco. In 2014 werd hij aangesteld als directeur van de businessunit Consumenten. Die positie houdt hij tot aan zijn aanstaande vertrek.
Lef
In 2015 werd Van Engelen uitgeroepen tot Marketeer of the Year. De jury van die award roemde Van Engelen vooral om zijn marketinglef. De jury destijds: ‘In 2011 gooide Erik van Engelen het roer radicaal om binnen Eneco en legde hij de kiem die uiteindelijk, vier jaar later, zorgde voor zijn uitverkiezing tot Marketeer of the Year 2015. Om in de uiterst competitieve en complexe energiemarkt succesvol te worden, is het bedrijf tegen alle adviezen en verwachting pertinent gestopt met het inzetten op prijs. Met zijn focus op de twee krachtige duurzame proposities (HollandseWind en Toon), een bedrijfsbrede inzet op duurzaamheid en de klantgerichte aanpak van zijn marketingteam, heeft Van Engelen het gelijk aan zijn kant gekregen.’
Tijd maken
Van Engelen zegt na ruim acht jaar energietransitie zin te hebben in nieuwe vergezichten. ‘Ik ga op zoek naar weer een ondernemende en eindverantwoordelijke rol in een snel veranderende B2C omgeving. Een positie in een dynamische omgeving waar ik net zoveel impact kan maken als ik bij Eneco heb gedaan.'
Wie Van Engelen bij Eneco opvolgt is nog niet bekend.
Lees hier een interview met Erik van Engelen uit Tijdschrift voor Marketing uit 2014
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!