Jasper Hunting (37) is aangesteld als Brand Partnership Director en komt over van het sportmarketing-bureau House of Sports, waar hij de afgelopen drie jaar eindverantwoordelijk was voor de commerciële zaken en brand partnerships. Uit de periode daarvoor brengt hij 8 jaar sales- en marketingervaring bij verschillende partijen met zich mee, waaronder ‘Spieren voor Spieren’ en ‘Institute for International Research’.
Manager brand partnership Tom Schreurs (33) is afkomstig van FC Twente, waar hij de afgelopen tien jaar verschillende marketingfuncties vervulde. De afgelopen twee jaar was hij als Hoofd Marketing verantwoordelijk voor alle B2C- en B2B-marketingconcepten.
De twee gaan direct aan het slag voor het team, dat onder leiding staat van Alex Tielbeke.
Eredivisie Media & Marketing (EMM) is in 2008 opgericht door de Eredivisieclubs en Endemol. In 2010 voegde de KNVB zich als partner en in 2012 verwierf FOX Networks Group een meerderheidsbelang (51%). EMM verzorgt de exploitatie van de collectieve media- en sponsorrechten namens de 18 Eredivisieclubs.
Lopende partnerships zijn er met de Vriendenloterij, KPN (Hoofdsponsor Eredivisie) en met 'official suppliers' zoals De Telegraaf, Voetbal International, Radio Veronica en Sportdirect.com. EMM is verder vooral bekend vanwege de exploitatie van de tv-zenders FOX Sports en FOX.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!